Grote opkomst bijeenkomst Nationaal Zorgfonds in Zuiderzeemuseum

14 oktober 2016

Grote opkomst bijeenkomst Nationaal Zorgfonds in Zuiderzeemuseum

Foto: SP

Veel inwoners uit Enkhuizen en omstreken vonden de weg naar de bijeenkomst over het Nationaal Zorgfonds in het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen. Zij kwamen om te luisteren naar mensen uit de zorg en uit de politiek die vertelden over het belang om over te stappen naar een Nationaal  Zorgfonds en om uit te leggen hoe absurd het systeem nu werkt.

Lewi Vogelpoel en Renske Leijten hadden een goed en helder verhaal

Het was jammer dat het geluid niet helemaal goed was waardoor het begin niet goed te volgen was.

Na de pauze was er volop de gelegenheid om vragen te stellen en beantwoord te krijgen. Menig antwoord werd ondersteund door een applaus.

Wij waren en zijn ervan overtuigd dat we af moeten van een systeem met marktwerking in de zorg. Want het is, zoals Jan Terlouw van D66 op Radio 1 vertelde, van de zotte dat er in de wereld 3 landen zijn waar de zorg in de markt is gezet (Amerika, Zwitserland en Nederland) en waar de zorg het duurste is van de hele wereld.

Dus laten we, met z'n allen, onze steun betuigen aan het Nationaal Zorgfonds en zo een vuist maken richting de politiek.

Ga naar nationaalzorgfonds.nl en stem voor invoering van het Nationaal Zorgfonds en sloop zo de marktwerking in de zorg.

Het actiecomité dankt iedereen voor de belangstelling!

Margreet Keesman