Ontluisterende verhalen op onderwijsavond

Ontluisterende verhalen op onderwijsavond

de sprekers

V.l.n.r: Wim Hoogervorst, Jamila Yahyaoui, Marcel Olierook

Op maandag 25 maart jl. organiseerde de kerngroep Onderwijs en Peuterwerk van de SP-afdeling Westfriesland-Oost haar tweede bijeenkomst voor mensen in het peuterwerk en basisonderwijs.
Speciale gast was Jamila Yahyaoui, medewerker SP-Tweede Kamer.

Nadat eerst onze voorzitter Wim Hoogervorst en ‘onze’ wethouder Marcel Olierook hadden uiteengezet hoe het werkveld en de gemeente staat tegenover (en naast) het onderwijs aan jonge kinderen, vertelde Jamila over de ontwikkelingen die in ‘Den Haag’ leven en worden voorbereid.
Daarna was er voor de aanwezigen ruimschoots de gelegenheid om met eigen vragen en verhalen te komen. Dat loog er soms niet om. Door allerlei factoren wordt het werken in deze sectoren niet plezieriger. Het lijkt er op dat sommige werkgevers zich helemaal niet inhoudelijk met het werk bezig houden, waardoor er geen oog meer is voor wat er nodig is om goed peuterwerk en goed basisonderwijs te kunnen geven. Werknemers voelen zich daardoor enorm onder druk gezet.

Alle reden voor de kerngroep om de geschetste situaties op korte termijn samen met de mensen op de werkvloer nader in kaart te brengen.
Naar aanleiding van deze avond verschijnt binnen niet al te lange tijd een volgende nieuwsbrief van de kerngroep, die in het werkveld verspreid zal gaan worden.