Woongenot? Woningnood? Wachtlijsten? Huur te duur?

27 april 2015

Woongenot? Woningnood? Wachtlijsten? Huur te duur?

In het Politiek Café van woensdag 29 april kunt u meepraten, meeluisteren en meediscussiëren over de toestand op de huurmarkt. Uitgenodigd zijn SP Tweede Kamerlid Sadet Karabulut en Harry Draaisma, directeur van WelWonen uit Enkhuizen.

Wat is eigenlijk de ‘verhuurdersheffing’, waarom is deze ingesteld, hoeveel moet WelWonen afdragen en welke gevolgen heeft deze heffing? Is er nog wel voldoende geld voor onderhoud? Hoe fors zijn de huurverhogingen? Hoe is het gesteld met de jongerenhuisvesting? Hoe staat het met de wachtlijsten en stroomt men nog door naar geschiktere huisvesting? Hoeveel sociale huurwoningen zijn er eigenlijk nog? Wordt het niet weer tijd om de huurdersbelangenvereniging nieuw leven in te blazen?

Kortom: voldoende stof om met elkaar in gesprek te gaan.

De avond vindt plaats in Café De Slof, Westerstraat 28 in Enkhuizen. De bijeenkomst is vrij toegankelijk voor iedereen die belangstelling heeft.

Datum en tijd:
Woensdag 29 april 2015 – 20.00 uur