Campagne "Huur te Duur"

24 januari 2015

Campagne "Huur te Duur"

Veel berichten uit het hele land wijzen er op dat de huurprijzen de huurders over de schoenen lopen en in problemen brengen.

Door maatregelen van het kabinet, gesteund door D66, CU en SGP, zijn de huren in twee jaar tijd gemiddeld met bijna 10% gestegen. Dat komt door maatregelen die door deze vijf partijen zijn afgesproken in het Woonakkoord: de inkomensafhankelijke huurverhoging en de verhuurderheffing. Dat is een belasting die verhuurders moeten betalen, maar ten koste gaat van de huurprijs, onderhoud en nieuwbouw.

Inmiddels is er op de landelijke site van de SP een meldpunt ingericht waar huurders hun situatie kunnen delen. We roepen u op om ook úw ervaringen te melden.
Dat levert informatie op die ons Kamerlid Sadet Karabulut de komende tijd kan gebruiken in debatten in de Tweede Kamer.

U kunt natuurlijk ook een mail sturen naar enkhuizen@sp.nl. Wij zorgen er dan voor dat uw reactie bij Sadet Karabulut terecht komt.