SP-actie: Stop de afbraak van het treinverkeer

SP-actie: Stop de afbraak van het treinverkeer

Actie Laatste Trein
Fokko Snoek en Wim Hoogervorst op Station Enkhuizen

Op 15 december is de nieuwe dienstregeling van de NS ingegaan.
ProRail, dat het spoor beheert en onderhoudt, stelt in ons gebied minder spoortijd beschikbaar aan zijn klanten, bij ons de NS.
Enkele ‘laatste treinen’ uit Amsterdam naar Westfriesland (v.v.) rijden daarom niet meer.

Op zondag t/m donderdag vertrekt de laatste ‘trein’ naar Hoorn om 0.39 u. – in de praktijk zal dit overigens meestal een ‘bus’ zijn. De laatste trein naar Hoogkarspel, Kersenboogerd, Bovenkarspel en Enkhuizen vertrekt op deze dagen al om 23.39 uur uit Amsterdam. Vanuit Hoorn is na deze tijd ook GEEN busvervoer richting Enkhuizen.

Maandagmiddag 16 december werd door de SP-Westfriesland-Oost, de SP-Stede Broec en de SP-Hoorn actie gevoerd tegen deze maatregelen, die voor veel inwoners grote impact hebben. Wie in de Amsterdamse regio wel eens ’s avonds moet werken, wie naar theater wil in Amsterdam of naar een sportwedstrijd, krijgt te maken met het wegvallen van deze late treinen. Erg lastig en vervelend, dus.

Op alle stations van Hoorn tot Enkhuizen werden door SP’ers veel flyers uitgedeeld en handtekeningen opgehaald. We hopen dat veel reizigers hun protestkaart opsturen naar de NS – de handtekeningenkaarten die wij zelf hebben verzameld sturen we op.

Tijdens de actie kregen we veel treurige verhalen te horen van mensen die door de nieuwe dienstregeling gedupeerd zijn, de protestkaarten werden gretig en met veel waardering voor onze actie aangenomen.

NS Actie Enkhuizen
Vergezeld door kerstmeisjes op weg naar de volgende treinlading passagiers...

Via de SP-sites van de afdelingen Westfriesland-Oost en Hoorn worden de reizigers op de hoogte gehouden van onze voortgaande actie en van de reactie van de NS.

Wilt u ook de laatste treinen terug? Download dan hier de aktiekaart, vul hem in en stuur hem op!

SP start actie "Wij willen de laatste treinen terug!"
‘Ik werk in de horeca, hoe kom ik dan thuis?’
Aktiekaart (afdrukken, invullen en opsturen)