FRACTIE - Antwoord vraag WFweg

16 december 2009

FRACTIE - Antwoord vraag WFweg

Klik op "Lees verder".

Vraag van de SP-fractie d.d. 7 december 2009:
Is het naar aanleiding van de berichtgeving over de lage bijdrage van minister Eurlings terecht om te concluderen dat het regioakkoord N23 in duigen is gevallen?

Antwoord:

Uit het regioakkoord, blz 38, 7e alinea blijkt dat de provincie er bewust voor gekozen heeft om haar bijdrage nog niet vast stellen en te laten afhangen van de hoogte van een eventuele rijksbijdrage. Met andere woorden naarmate de bijdrage van het rijk lager uitvalt zal dit worden opgevangen door een hogere provinciale bijdrage. Overigens is een andere heldere afspraak dat niet bij gemeenten opnieuw naar een (hogere) bijdrage worden gevraagd mochten andere bijdragen, bijvoorbeeld van die van het rijk, tegenvallen. Geconcludeerd kan worden dat het regioakkoord nog steeds staat. Er is slechts sprake van een nieuw feit waarmee bij de nog op te stellen realisatieovereenkomst rekening moet worden gehouden.

Enkhuizen, 15 december 2009