Je leert nog eens wat bij de SP

7 november 2008

Je leert nog eens wat bij de SP

Bord
Onze afdeling organiseert regelmatig cursussen voor leden, zo hebben we twee keer een cursus ‘Politieke basisvorming’ gehouden. Nu zijn we bezig met de kernvisie van de SP die geformuleerd wordt in ‘Heel de mens’.

Afgelopen donderdagavond 6 november behandelden we deel 3, getiteld: ‘Een samenwerkende maatschappij’. Tijdens een leerzame en leuke avond behandelde cursusleider Wim Stolk de belangrijke rol van werken in ons leven: ‘Werken hoort bij het leven en daarom hoort iedereen recht op werk te hebben. We leven niet om te werken, we werken om te leven. Daarom zijn we tegen een 24-uurseconomie en steeds verdergaande flexibilisering van de arbeid ten behoeve van winstmaximalisatie en vóór verdeling van het beschikbare werk.’Er volgen nog acht cursusavonden in de Nieuwe Doelen te Enkhuizen. Volgende keer, 18 december, is het thema ‘Een eerlijk delende maatschappij’. Geïnteresseerd geraakt? Geef je op bij Wim Stolk: tel. 0228 324480 of westfrieslandoost@sp.nl