Verslag regio-conferentie

12 april 2008

Verslag regio-conferentie

Gedeelde toekomst
Vandaag gingen ondergetekende, Alice en Bas namens de afdeling naar de regio-conferentie in Amsterdam. Het onderwerp was de concept-integratienota "Gedeelde Toekomst" (zie hier). Klik op "lees verder" voor de rest van het verslag.

Onlangs bracht de SP de concept-integratienota "Gedeelde Toekomst" uit. De bedoeling was nadrukkelijk dat deze nota in de afdelingen werd besproken, dat er inbreng op de regio-conferenties zou komen, waarop de nota verbeterd kon worden. Vervolgens zou dan enkele weken voor de partijraad in juni de vernieuwde versie kunnen worden besproken.
De eerste helft van de dag was nog ingeruimd voor de statenfractie. Het jaarverslag werd kort besproken en wat speerpunten aangegeven. Een rode draad in het geheel was dat de communicatie zowel vanuit afdelingen naar de staten als andersom verbeterd kon worden. Goed om bij lokale onderwerpen af te vragen of er geen provinciale component is. Ik wist er wel één: (sociale) woningbouw, met het oog op vergrijzing en de rol van de provincie in de nieuwe Wet Ruimtelijke Ordening. helaas ging Dago Wellink hier niet echt op in.
Na de lunch bespraken we in drie rondes de integratienota.
Eerst de algemene indruk
Vervolgens de voorstellen
Tenslotte wat gemist werd
Als afdeling brachten we een aantal zaken in:
- Sociale ongelijkheid is de bron van veel kwaad. En de ongebreidelde hang naar economische groei. Bestrijd de oorzaken.
- Hoe komen we aan de menskracht voor alle plannen?
- Geen bonus-inschrijfsysteem voor woningzoekenden
en meer...
Het was een nuttige bijeenkomst. De volgende keer alleen wel graag een wat activerender werkvorm.

Christian