FRACTIE: ANTWOORDEN vragen SVB en financien

3 september 2007

FRACTIE: ANTWOORDEN vragen SVB en financien

Achter " lees verder" enkele antwoorden op vragen over de SVB motie en financiele rapportage:
Brief

Vraag:
Vorig jaar ontving de gemeente van de provincie in juni het jaarlijkse schriftelijke oordeel over de financiële positie en het financiëel proces van Enkhuizen. Als het goed is zou de nieuwe beoordeling binnen moeten zijn. Weet jij of die er is? Kun je dit nagaan bij financiën en/of de wethouder?
Antwoord:
Dit jaar wordt er voor onze gemeente een verkorte analyse uitgevoerd. De uitkomst van deze verkorte analyse is er nog niet en wordt binnen een maand verwacht,

Vraag:
Het is alweer lange tijd stil rond het SVB verhaal. Om ons heen weten gemeenten later te beginnen en eerder klaar te zijn (al zijn er ook langzamere gemeentes). Wat is de stand van zaken? Logisch als andere werkprocessen moeten aansluiten op deze klus, maar het moet niet allemaal te veel vetragen, dunkt me.
Antwoord:
Er ligt nu een concept-raadsbrief over dit onderwerp bij de wethouder. Volgende week beslist het college of de raadsbrief op deze wijze de deur uitgaat.

Snel en bevredigend beantwoord. Mooi!