UITSTEL BESLUITVORMING SMC

8 juni 2007

UITSTEL BESLUITVORMING SMC

AS dinsdag zou de raad een besluit nemen over het raadsvoorstel SMC, en dan met name een besluit over het gunnen van de opdracht aan projectontwikkelaar De Nijs.
De wethouders hebben met succes voor elkaar gekregen dat de meerderheid voorafgaande aan de vergadering akkoord is gegaan met uitstel. De SP was de enige fractie die een andere mening is toegedaan.

Wij vinden dat het college genoeg tijd heeft gehad om tot inkeer te komen, en dat de raadsfracties zich in 3 weken tijd genoeg hebben kunnen (laten) informeren. Onze fractie heeft de afgelopen 3 weken in ieder geval zeer nuttig gebruikt en voor ons is het duidelijk: het voorstel De Nijs voldoet niet aan de belangrijkste voorwaarde, en de wethouder heeft te hoog spel gespeeld door ervan uit te gaan dat de zorgaanbieders zich naar deze partij zouden gaan schikken.

De andere fracties hebben wel aangegeven dat zij niets verwachtten van de overleggen, en dat prioriteit 1 het behoud, uitbreiding en continuiteit van de zorg is. Dan lijkt het ons dat de raad op 12 juni gewoon duidelijk moet maken dat De Nijs niet kan niet voldoen aan deze voorwaarden.

Voor de zorgaanbieders is het ook meer dan duidelijk, zij zullen zich terecht niet schikken naar de wens van de wethouder(s) en De Nijs, om het samenwerkingsverband dat zij met elkaar, Scholtens en Woondiensten zijn aangegaan, op te blazen. Overleg met De Nijs zit er niet in, wel zijn zij bereid om nog met de wethouder(s) een overleg te hebben. Daar zal ongetwijfeld een herhaling van zetten plaatsvinden, en uiteindelijk zal daar niets nieuws onder de zon vandaan komen.

Conclusie: Wordt vervolgd.....