Schriftelijke vragen SMC (SP) tav. de wegingen

4 juni 2007

Schriftelijke vragen SMC (SP) tav. de wegingen

Naast ons politieke standpunt willen we soms ook verduidelijking over sommige punten. Om die reden hebben we vragen gesteld over de "weging" bij het SMC project. Dit naar aanleiding van een raadsbrief over het SMC d.d. 4 juni 2007.

SMC
Geachte griffie en college (cc. raads- en commissieleden),

Aan de ongetwijfeld lange lijst van vragen omtrent het SMC willen we onderstaande vragen toevoegen.

In de raadsbrief van 4 juni 2007 j.l. staat de passage:

"In een biedingsprocedure dient zorgvuldig en transparant gehandeld te worden. Vooraf is aan partijen kenbaar gemaakt langs welke objectieve criteria tot een beoordeling van de biedingen gekomen zal worden. Deze criteria, welke ook zijn opgenomen in het (openbare) raadsvoorstel, zijn ontleend aan de in de Bestuursopdracht opgenomen randvoorwaarden. De gemeente is gebonden om langs deze weg tot een afgewogen oordeel te komen."

1. Kunt u aangeven waar in het genoemde raadsvoorstel de gekozen weging van randvoorwaarden vermeld staat?
2. Indien deze hierin niet staan: op basis van welke argumenten bent u van mening dat deze wegingen bij zowel het besluit als bij "objectieve criteria" horen?
3. Kunt u aangeven waarom het aspect "continuïteit en duurzame relatie met de zorg" een relatief lage weging heeft ten opzichte van de andere criteria?
4. Bent u met ons van mening dat de invulling van deze wegingen niet tegemoet komt aan de tijdens de commissievergadering van 4 april 2006 gebezigde eis dat ZORG voorop moet staan?

In dezelfde raadsbrief staat:

"Kijkende naar de door de raad gestelde randvoorwaarden en de vooraf vastgestelde en in de projectinformatie opgenomen afwegingscriteria, betwijfelen wij ernstig of uw raad gemotiveerd tot een ander oordeel kan komen, een besluit ook dat in een eventuele juridische procedure stand kan houden."

5. Bent u met ons van mening dat -gezien het feit dat de wegingen niet in het raadsvoorstel genoemd staan- de wegingen naar inzicht van de gemeenteraad anders ingevuld mogen worden?
6. Indien u dit niet vindt: accepteert u dan de gevolgtrekking dat de huidige situatie volledig ontstaan is door de handelwijze van het college?

Met vriendelijke groet,

Christian Bokhove