Agenda commiissie BOFS 19 maart 2006

Agenda commiissie BOFS 19 maart 2006

Gebiedsplan politie 2007 - Overschrijding aanrijtijden ambulances Enkhuizen

Notitie regiegemeente - Aanvullende subsidie inrichtingskosten jongerencentrum

Allemaal interresante punten dus, waarvan sommige nog een harde noot om te kraken kunnen zijn.
Vooral de notitie regiegemeente is raar stuk. Blijkbaar wil het College nog eens duidelijk maken aan de Raad hoe zij denken dat de zaken moeten gebeuren en moeten worden aangepakt.
Dat is allemaal goed en wel, maar uiteindelijk is het de raad die bepaald en deze zou dus eerst met een visie moeten komen, je kan wel zeggen dat de organisatie in 2004 deze weg heeft verkozen, maar inmiddels zijn we 3 jaar en een nieuwe Raad verder en misschien zien deze het wel heel anders, wie weet?

Het hele stuk mist essentiele punten,daarover zullen wij u later berichten.
Ook word in dit stuk de buitendienst aangehaald, en hier zien wij dat het College er al vanuit gaat dat afstoting een feit is, dat zullen de meeste fracties denk ik niet op prijs stellen,de SP in ieder geval niet, aangezien de afspraak is gemaakt dat alle betrokken partijen gezamelijk naar een oplossing toe zouden werken, en dat in april een nieuw voorstel aan de raad wordt gepresenteerd. Men loopt dus (on)bewust voor de muziek uit.