DUBBEL GEVOEL

29 januari 2007

DUBBEL GEVOEL

Ondanks alle positieve berichten over de aantrekkende economie, breidt het aantal voedselbanken zich dus nog steeds verder uit. Dat levert een dubbel gevoel op: enerzijds waardering voor alle mensen die zich inzetten voor de voedselbank en hun bezoekers. Aan de andere kant afschuw dat de tweedeling in onze maatschappij zich steeds verder uitspreid. Ergens zit er iets fundamenteels mis, en wij zullen in ieder geval alles op alles moeten zetten om het fenomeen "voedselbank" overbodig te maken.

Steunpunt voor voedselbank

De Voedselbank West-Friesland is een tweede uitgiftepunt van voedselpakketten begonnen bij het Leger des Heils in Bovenkarspel.
In het pand aan de Murillostraat 22 kunnen mensen uit oostelijk West-Friesland, die zijn aangewezen op de gratis voedselhulp, voortaan elke vrijdagmiddag tussen 12 en 14 uur terecht.

De voedselbank draait sinds 18 september vanuit het regionale distributiecentrum aan de Verlengde Lageweg in Hoorn. Vanaf de start was al duidelijk dat er meerdere steunpunten in West-Friesland zouden komen voor de uitgifte van de voedselpakketten.

Het streven is deze dienstverlening zo dicht mogelijk te realiseren bij de mensen in de regio die niet of nauwelijks kunnen rondkomen. De komende maanden moet ook in het westelijk deel van West-Friesland een steunpunt worden opgezet.

Bron: NHD
Gepost door: S.Quasten