HUURDEBAT BIJWONEN?

20 oktober 2006

HUURDEBAT BIJWONEN?

Afgelopen jaar was er veel te doen rondom de actie "Stop de huurexplosie". VVD-minister Dekker wilde 600.000 huurders hun huurbescherming afnemen, waardoor de huren voor deze woningen in de toekomst enorm zullen stijgen.

Inmiddels is minister Dekker na het vernietigende rapport over de brand in het uitzendcentrum op Schiphol afgetreden. Maar haar opvolger minister Winsemius probeert desondanks het wetsvoorstel huurliberalisatie vlak voor de verkiezingen door het parlement te jassen. Een motie van de SP tijdens de algemene beschouwingen, die het kabinet opriep het wetsvoorstel na de verkiezingen te behandelen, haalde het niet. Nu dreigen de huurders toch nog buiten spel te worden gezet.

Het wetsvoorstel wordt A.S MAANDAG 23 OKTOBER VANAF 10.00 uur besproken in de Tweede Kamer. De SP zal er alles aan doen om dit heilloze plan van tafel, of op zijn minst uitgesteld te krijgen.
Wilt u de voorstanders van een eerlijk huurbeleid steunen? Kom dan ook naar het debat.

De Tweede Kamer is goed bereikbaar per openbaar vervoer, op 8 minuten lopen vanaf Den Haag Centraal.