SP Stede Broec in startblokken

9 oktober 2017

De zomer is voorbij, de herfst heeft al op vele manieren van zich laten horen en zien. Ook de werkgroep SP Stede Broec staat weer in de startblokken. 20 september zijn de werkgroepleden voor een gezellig uurtje bij elkaar in Zorgbakkerij 'De Molenwiek'. 4 oktober is onze eerste bijeenkomst  geweest om acties voor te bereiden. 16 september zijn zes leden van SP West Friesland Oost, twee leden uit Stede Broec naar Heerhugowaard gegaan om de Super zaterdag (buurtencampage: Voor Elkaar) daar te steunen. Wij zijn op pad gegaan in een wijk waar koopwoningen, (sociale) huurwoningen en flats waarin o.a. een aantal mensen woont, die extra zorg nodig heeft. Een bewoner met een eigen huis was van mening dat er te veel mensen met begeleiding daar wonen. De flat zag er zeer netjes uit (galerij, trappenhuis en het schilderwerk). De meesten die wij hebben gesproken, zijn tevreden, in ieder geval over het huis. Een klein aantal klaagde over het gemeentegroen in de wijk. Inderdaad dat kan een opknapbeurt gebruiken en dat gaat ook gebeuren. Maar de meeste voortuinen bij hun benedenwoningen waren ook niet om aan te zien.

Donderdag 9 november kunt u ons weer zien tussen markt en Streekhof, vanaf 11.00 uur. Wij willen handtekeningen verzamelen om te protesteren tegen (laag)vliegende vliegtuigen vanaf april 2019 vanuit Lelystad Airport. Ons luchtruim is overvol, vliegtuigen op de nieuwe vluchtroutes moeten lager vliegen en dat worden er steeds meer. Dat betekent veel overlast.

Tevens willen wij u en de winkelende burgers wijzen op  de SP-actie 'Bloeiend Verzet': Zeg het met bloembollen. U kunt bloembollen sturen of bloembollen kopen van 1 euro per stuk. Er komt een bloembollenveld in Groningen als eerbetoon aan de mensen die zich inzetten tegen de gaswinning en de schade die daardoor is ontstaan. 11 november worden de bollen gepoot. Wie helpt mee? (zie: bloeiendverzet.nl én Tribune oktober, pag. 19)