Op weg naar de raadsverkiezingen - Margreet Keesman sterk in lijsttrekkersdebat

10 maart 2022

Op weg naar de raadsverkiezingen - Margreet Keesman sterk in lijsttrekkersdebat

Foto: Baris Ermis

Woensdag 9 maart jl. vond in De Nieuwe Doelen het grote lijsttrekkersdebat voor de raadsverkiezingen plaats. De vertegenwoordigers gingen met elkaar de verbale strijd aan over een aantal stellingen. Natuurlijk was Margreet Keesman aanwezig.

Wonen, duurzaamheid, lokale belastingen – zomaar drie onderwerpen die de revue passeerden. En ook – onvermijdelijk – de kwestie “openbaar-geheim”. Margreet kruiste de degens met Chris Segerius, die in z’n eentje probeert een plekje in de raad te bemachtigen. Segerius probeert al weken de campagne te kapen met maar één onderwerp: “het gemeentebestuur verkwanselt het recreatiegebied en houdt stukken bewust geheim voor de bevolking”. Margreet wees de aanwezigen erop dat er veel grotere uitdagingen liggen voor de gemeente en voor de nieuwe raad. Ook vroeg zij aan Segerius of hij het publiek kon vertellen welke werkzaamheden de ontwikkelaar allemaal gaat doen om voor onze stad een mooi en goed onderhouden recreatiegebied aan te leggen. Wat we eigenlijk al wisten gebeurde ook: er kwam geen antwoord.

Ook de (niet-)betrokkenheid van jongeren kwam uitvoerig aan de orde. De SP roept de anderen met klem op om in gezamenlijkheid echt werk te maken van meer jongerenhuisvesting en starterswoningen, maar ook van ‘meer vertier’ in de stad. “Onze stad is aan het vergrijzen en we zien jongeren steeds vaker vertrekken uit Enkhuizen. Dat moeten we stoppen, om te beginnen door met hen in gesprek te gaan over wat zij nodig hebben om ‘hier’ te blijven”, aldus Margreet Keesman.

Onder de aanwezigen werd een voorzichtige peiling gedaan – bijna 19% gaf aan op de SP te gaan stemmen. Een mooie voorbode, dachten wij zo.