SP roept op - bouw flexflats!

8 januari 2022

SP roept op - bouw flexflats!

Foto: centrada

De afgelopen jaren zet de SP zich in voor de huisvesting van hen die geen huis hebben. Tiny Houses en flexflats, beiden moeten worden gerealiseerd.

Er zijn momenteel 57! - ja u leest het goed - mensen die zonder woning zitten in Enkhuizen en dat is het topje van de ijsberg. Zo stuitten we op de situatie in de daklozenopvang (zie bijgevoegd zwartboek).

De SP wil dat we inzetten op flexflats. Op initiatief van de SP heeft Centrada, de woningcorporatie uit Lelystad, aan belangstellende raadsleden een presentatie gehouden over de projecten "Wonen bij Lars" en "Wonen bij Lily". De website van deze projecten kunt u hier bezoeken. Neem eens een kijkje.

De SP wil dat voor 1 oktober 2022 een gelijksoortig project ook is gerealiseerd in Enkhuizen. Bij voorkeur op Gommerwijk West-West, maar als dat op onoverkomelijke bezwaren stuit dan ergens anders in Enkhuizen. De nood is hoog en in een rijk land als Nederland is het onaanvaardbaar dat mensen op straat moeten wonen.

Gemeente Amsterdam heeft het door. Drie modulair bouwers uit West-Friesland gaan daar aan de slag. Waarom naar Amsterdam? Om de eerste woningnood op te lossen. De SP wil dat zij hier aan de slag gaan. De nood is hier ook hoog. De vraag naar betaalbare huurwoningen is groot.

Wij maken ons hard om een "Wonen bij Lars of Lily" gerealiseerd te krijgen in Enkhuizen.