Teken de petitie - Maak van Betsy Perk weer een woonzorgcentrum

22 juli 2024

Teken de petitie - Maak van Betsy Perk weer een woonzorgcentrum

Beste SP'er en anderen die de bewoners van Betsy Perk een warm hart toedragen,

Wij hebben jullie hulp nodig!

Klik hier om de petitie te tekenen.

Het Betsy Perk in de Kersenboogerd was een zeer aantrekkelijke woonplek voor veel senioren. Dicht bij station, winkelcentrum en bibliotheek, en met 24/7 zorg aanwezig in het gebouw. Echter, eind vorig jaar hebben zorgaanbieders Omring en Wilgaerden hun zorgmedewerkers uit het complex teruggetrokken. Sindsdien moeten bewoners met een zorgvraag de wijkzorg bellen of naar het gezondheidscentrum in de wijk lopen. Dit kost onnodige moeite en tijd en is simpelweg niet waarvoor zij in Betsy Perk zijn komen wonen.

Of klik hier om de petitie te tekenen.

Met de boodschap "Het Betsy Perk moet zo snel mogelijk weer een woonzorgcentrum worden" hebben onze leden van werkgroep SP Hoorn afgelopen halfjaar op verschillende momenten meer dan 200 handtekeningen opgehaald. In april organiseerden wij, samen met Stichting Ouderennetwerk West-Friesland en de Seniorenraad Hoorn, een bewonersbijeenkomst. Vervolgens hebben we in het complex handtekeningen opgehaald en zijn we in het winkelcentrum van de Kersenboogerd in gesprek gegaan met de wijkbewoners. Veel mensen zetten zonder twijfel hun handtekening en deelden hun gedachten over de situatie in het Betsy Perk en de samenleving van vandaag de dag. Maar daarmee zijn we er nog niet. We willen later dit jaar de steunbetuigingen aanbieden aan Omring, Wilgaerden en woningcorporatie Intermaris.

Daarom vragen we jullie nu om ook jullie steun te betuigen en de petitie te tekenen. Jullie handtekening maakt een groot verschil en brengt ons een stap dichter bij ons doel: het herstellen van het Betsy Perk als woonzorgcentrum.

Maar u kunt ook hier klikken om de petitie te tekenen.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie steun!

Met vriendelijke groet,

Cris van Tol