Landbouwdiscussie avond 30 mei 19.30 uur. Kom en praat mee!

24 mei 2024

Landbouwdiscussie avond 30 mei 19.30 uur. Kom en praat mee!

Foto: kees van spronsen

Bij zorgboerderij ‘t Radje aan de Westerbuurt 9 in Venhuizen houdt de SP een politiek café. Wij zijn benaderd of de SP dit zou willen organiseren. “We staan te ver uit elkaar en hoe krijgen we in de toekomst meer begrip voor elkaar. Kan de SP daar niet een avond over organiseren”, was het verzoek van Willem Koopman van zorgboerderij ‘t Radje.

Zo gevraagd, zo gedaan. De SP heeft de koppen bij elkaar gestoken en het resultaat is een politiek café met als titel “Een brug tussen boer en maatschappij – Samen op pad”.

In opmaat naar de Europese verkiezingen hebben we Willemien Koning-Hoeve de nummer 4 van de EU-verkiezingslijst van het CDA en Fenna Feenstra, de nummer 2 van de EU- verkiezingslijst van de SP als sprekers uitgenodigd.

Wilemien Koning is boerin en getrouwd met boer Kees en de afgelopen jaren was zij provinciaal statenlid voor het CDA in Noord-Holland. Fenna Feenstra heeft landbouw en informatica gestudeerd en gewerkt in de landbouw en de industrie. Momenteel is ze docent data-science bij de Hanzehogeschool. Tot 2019 was Statenllid voor de SP in Friesland.

Ook LTO  West-Friesland zal aanwezig zijn.

In tegenstelling tot wat in de advertentie staat begint de avond om 19.30 uur. We nodigen boeren en inwoners van West-Friesland uit om met Willemien en Fenna èn met elkaar het gesprek aan te gaan aan de hand van een aantal stellingen.

Er is voldoende parkeergelegenheid en gelegenheid tot het aaien van lammetjes en geitjes.