Kosten omlaag: 12 december in Enkhuizen

9 december 2022

Kosten omlaag: 12 december in Enkhuizen

Foto: SP

Maandag 12 december komt de SP-Kosten Omlaag-tour in Enkhuizen. In de Nieuwe Doelen – Spoorstraat 2, vlakbij het NS-station, gaan we met u in gesprek over de extreem hoge energielasten, de gevolgen voor ons dagelijks leven en over het weer in eigen handen nemen van de energiebedrijven.

Speciale gast is SP-Tweede Kamerlid Peter Kwint.

Deze bijeenkomst is een mooie stap in ons actietraject ‘Stop de Armoede’ – onze afdeling is al enkele maanden bezig om met allerlei acties aandacht te vragen voor de snel groeiende armoedeproblematiek in onze regio. Wat de SP betreft is er voor deze zaken te weinig aandacht. Wij als SP willen verder kijken dan het plakken van pleistertjes en plakband. We moeten kijken naar de oorzaken van de groeiende armoede maar vooral ook alternatieven bieden.

Peter Kwint neemt u mee in onze strijd om de energievoorziening gewoon weer een publieke voorziening te maken. Onze SP is daarvoor al een volkspetitie gestart.

Na de pauze is er een forumdiscussie met de zaal over de gevolgen en aanpak van de armoede in onze regio.

De bijeenkomst in de Nieuwe Doelen begint om 19.30 uur. U bent, ook zonder aanmelding vooraf, van harte welkom!