SPOED concept-brief aan Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State - geitenhouderij

26 november 2022

Foto: freepick / dreamstime

Op 14 juli 2022 heeft de rechtbank Noord-Holland besloten dat Burgemeester en wethouders van Enkhuizen op 29 juni 2021 terecht besloten hadden om niet tot afgifte van een omgevingsvergunning over te gaan voor het oprichten en exploiteren van een geitenhouderij met 2000 geiten op Elzenburg 21E in Enkhuizen. Ze besloot ook dat genoemd college van de Elsenburg BV een MER (Milieu Effect Rapportage) mocht eisen. De Elsenburg BV heeft daarna  hoger beroep ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Iedereen die eerder een brief gestuurd heeft naar de rechtbank Noord-Holland zijn nu bij brief van 20 oktober 2022 door de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State in de gelegenheid gesteld om voor 1 december 2022 (volgende week donderdag) een brief te sturen naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Ook anderen kunnen een brief naar de Raad van State sturen. Wat er dan met die brief gaat gebeuren is niet duidelijk.

Let op! De brief moet op 1 december 2022 bij de Raad van State binnen zijn.

Hierbij treft u een concept-brief aan die u kunt downloaden. U kunt deze concept-brief ook nog wijzigen/aanvullen.

Na invulling van de datum, uw naam en adres en het plaatsen van een handtekening kunt u uw brief naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State sturen. Vergeet niet het blokje bovenaan bladzijde 14 in te vullen.