Aftrap campagne 'Stop de armoede'

14 juli 2022

Aftrap campagne 'Stop de armoede'

Foto: Margreet Keesman

De fractievoorzitters van de SP Stede Broec en Enkhuizen,  Monique de Vogel en Margreet Keesman Enkhuizen hebben vanmorgen honderden tandenborstels en tubes tandpasta aan de Voedselbank West-Friesland aangeboden.

Hiermee trapten zij de actie ‘Stop de armoede’ van de SP in West-Friesland af.

De afgelopen maanden hebben de leden van de SP in West-Friesland de tandenborstels en tandpasta ingeleverd of geld gegeven om deze actie mogelijk te maken. De actie is ook onder de aandacht gebracht bij de Baptistengemeente met als resultaat vele tandenborstels en tandpasta.

Een geweldig resultaat waar de Voedselbank enorm blij is gemaakt. Ze zorgen ervoor dat alles goed terecht komt.

Want mondzorg is buitengewoon belangrijk, maar kost ook veel geld.

Monique de Vogel: "Veel mensen kunnen de eindjes niet meer aan elkaar knopen. De energieprijzen stijgen, de boodschappen worden duurder en de lonen en uitkeringen stijgen niet of onvoldoende mee. Daarom zijn we gestart met de actie ‘Stop de armoede’."

Margreet Keesman vult aan: "Mensen die in de knoei komen en de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen kunnen hun verhalen ook delen via het meldpunt op de website van de SP via westfriesland.sp.nl of ze kunnen een mail sturen naar westfriesland@sp.nl. Dat kan uiteraard ook anoniem en uiteraard zullen we behoedzaam met de verhalen omgaan. Het is belangrijk dat de deze verhalen verteld worden. Zo krijgen we een beeld van de problemen waar inwoners tegenaan lopen en dat kunnen we weer onder de aandacht brengen van de politiek."

De Voedselbank West-Friesland bestaat al sinds 2016 en wordt volledig gerund door vrijwilligers. Zij heeft geen winstoogmerk en kan dit kostbare werk doen door middel van donaties en inzamelingsacties.