Wim Hoogervorst SP-wethouder in Enkhuizen

29 mei 2022

Wim Hoogervorst SP-wethouder in Enkhuizen

Foto: Willem Croese

Enkhuizen heeft eindelijk weer een coalitie. De SP maakt hier deel van uit, samen met lokale partijen Enkhuizen Vooruit!, Nieuw Enkhuizen en het CDA. Wim Hoogervorst wordt de nieuwe SP-wethouder.

Wim is al sinds eind 2012 afdelingsvoorzitter van SP-West-Friesland. De afgelopen zeven jaar zat hij namens de SP in Provinciale Staten. “Het statenwerk heb ik met veel plezier en inzet gedaan – met hetzelfde enthousiasme zal ik mijn nieuwe taak als wethouder in de haringstad gaan vervullen”.

De onderhandelaars van onze SP hebben hard gewerkt aan een stevig coalitieakkoord. Uiteraard hebben zij ‘het sociaal domein’ ondergebracht bij de SP-wethouder. Een flinke portefeuille, waar een wethouder echt het verschil in kan maken.

Margreet Keesman, de fractievoorzitter van de SP, is met Wim Hoogervorst getrouwd. Een politiek echtpaar komt niet heel vaak voor in de politiek. De een raadslid, de ander wethouder, het is geen orde van de dag. Maar komt vaker voor. De wetgever ziet hier geen bezwaar in. Anders had zij wel een wet gemaakt die dit had verboden. Margreet Keesman zeg hierover: 'Wij zullen als fractie de straat naar de raad toe blijven brengen. Via ons openluchtspreekuur, door de deuren langs te gaan en door het organiseren van politieke cafés. Dat wordt niet anders. En wat we ophalen brengen we ook naar de wethouders toe. Zoals men van ons gewend is."