Op weg naar de raadsverkiezingen Snel (en) meer woningen nodig! Initiatiefvoorstel SP aangenomen.

2 maart 2022

Foto: Wim Hoogervorst

We zitten in een wooncrisis. Er is een groot tekort aan betaalbare woningen. De koopprijzen schieten door het dak en voor een beetje betaalbare huurwoning sta je jaren en jaren op een wachtlijst.

Dat moet en kan anders. De SP is hier volop mee bezig.

Het uitvoeren van bouwplannen in onze stad is een stroperig geheel. De SP heeft de afgelopen jaren gewezen op de grote noodzaak om snel en meer betaalbare woningen te bouwen. Onze gemeente kent veel jongeren die nauwelijks kans maken op een woning in Enkhuizen. Ook kunnen mensen nauwelijks doorstromen naar een grotere, of juist kleinere huurwoning. Die zijn er namelijk bijna niet of men moet meteen veel meer huur betalen. Dat is onacceptabel.

En wist u dat er in Enkhuizen bijna zestig mensen ‘op straat’ leven?

De SP kwam met dit initiatiefvoorstel om flexwoningen te bouwen. Gesteund door EV! - VVD - PvdA en unaniem aangenomen in de raad van 1 maart 2022! Voor de raad organiseerden we een werkbezoek naar Lelystad, waar men – om dezelfde redenen als wij – al een flinke slag heeft gemaakt. Een flink aantal mooie, kleine appartementen en studio’s voor een kleine huurprijs. Bovendien is er veel ruimte voor gezamenlijke activiteiten. Een goed initiatief!

Dat moet hier toch ook kunnen? Wij blijven hier hard voor werken.