Internationale vrouwendag - oproep meer vrouwen in de politiek

8 maart 2022

Internationale vrouwendag - oproep meer vrouwen in de politiek

Foto: freepick

Elk jaar hangt er een thema aan Internationale Vrouwendag. Dit jaar is het V/M Solidariteit, de kracht voor verandering. Voor die verandering is het echt tijd dat er meer vrouwen zich gaan interesseren voor de (lokale) politiek.

Op de officiële site van IWD zegt de organisatie: 'Al jarenlang strijden vrouwen voor zelfbeschikking, individuele rechten, vrijheid en een gelijkwaardige behandeling. Maar alleen de strijd aangaan met vrouwen blijkt een utopie en ook met de emancipatie van de man gaat het niet goed. Wij hebben mannen nodig die opstaan en zich hard maken voor emancipatie in de brede zin van het woord. Mannen die, net als ons, gelijkwaardigheid nastreven en dit als uiteindelijk doel hebben.'

Vrouwen, ga eens praten met de vrouwen in de politiek. Samen kunnen we ons hard maken voor een gelijkwaardiger politiek.

Hartelijke groeten van de vrouwen (en de mannen) in de SP