Op weg naar de raadsverkiezingen Samen mekkeren tegen de Geitenhouderij!

24 februari 2022

Op weg naar de raadsverkiezingen Samen mekkeren tegen de Geitenhouderij!

Foto: Wim Hoogervorst

De SP wil niet dat er een grote geitenhouderij komt aan de rand van onze stad. Een agrarisch ondernemer wil vlak naast de Kadijken een mega-geitenhouderij beginnen. De gemeente had daar eind 2019 inmiddels een voorlopige vergunning voor verstrekt.

Reden voor de SP om direct in actie te komen. Onderzoek heeft aangetoond dat er ernstige gezondheidsrisico’s zijn bij dergelijke bedrijven op zo’n korte afstand van woningen en speelplekken. We riepen bewoners op protest aan te tekenen – met een prachtig resultaat: ruim 480 mensen deden dat. En als je beseft dat elke bezwaarmaker dat misschien wel heeft gedaan namens een huishouden van, zeg, drie of vier personen, dan gaat het dus om zo’n 10% van de Enkhuizers!

We kregen veel media-aandacht. Niet voor onszelf, maar natuurlijk vooral in het belang van de Enkhuizer bevolking.

Maar de strijd is nog niet gestreden – die kan nog lang duren. De SP blijft hierbij betrokken en zal alle middelen hanteren die nodig zijn om de komst van de geitenhouderij te dwarsbomen.

Samen met u, natuurlijk!

Benieuwd naar de laatste stand van zaken?

SP-fractievoorzitter Margreet Keesman heeft naar aanleiding van signalen van enkele bezwaarmakers opnieuw schriftelijke vragen aan B&W gesteld. Hieronder kunt u deze vragen lezen.