SP start campagne-estafette – wij delen een bloemetje uit!

21 januari 2022

SP start campagne-estafette – wij delen een bloemetje uit!

Foto: Wim Hoogervorst

Vanmiddag is de SP-Enkhuizen gestart met de campagne voor de raadsverkiezingen in maart 2022. De komende tijd brengt lijsttrekker Margreet Keesman elke week een bloemetje langs bij Enkhuizers die zich hebben ingezet voor een positieve en sociale samenleving in de haringstad.

Als eerste overhandigde Margreet – straks voor de 3e keer op rij lokaal lijsttrekker voor de SP – een flinke bos rode tulpen aan Saskia Righart van Gelder, eigenaresse van de Tattooshop Enkhuizen. Zij is één van de initiatiefnemers van het regenboogzebrapad, dat in Enkhuizen een plek krijgt bij het NS-station. Het burgerinitiatief kreeg eind 2021 de steun van de gemeenteraad en is thans in ontwikkeling.

Een regenboogzebrapad is een gedeelte van de openbare weg dat voorzien is van de kleuren van de regenboogvlag. Daarmee wordt aandacht gevraagd voor de acceptatie van lhbtiq+ in onze samenleving. Met de aanleg van het kleurrijke zebrapad wil Enkhuizen aangeven dat onze gemeente lhbtiq+-personen welkom heet.

Samen met Nynke Volberda, lerares aan de RSG in Enkhuizen, nam Saskia het initiatief om bij de gemeente aan te dringen op de aanleg van een regenboogzebrapad. “De SP waardeert initiatieven als deze, omdat daarmee het sociale gehalte van onze gemeente wordt verhoogd”, aldus Margreet Keesman. “Het NS-station is een belangrijke toegangspoort voor onze stad en het is mooi als bezoekers meteen zien dat ze, wie ze ook zijn, welkom zijn. Wat ons betreft is het zebrapad zo snel mogelijk af – als het nodig is, zullen we hier keer op keer op aandringen”.

Volgende week gaat Margreet langs bij een andere Enkhuizer. Ook in Stede Broec zal de SP-lijsttrekker deze week starten met de bloemenestafette.