SP herdenkt op 4 mei

4 mei 2021

SP herdenkt op 4 mei

Foto: Wim Hoogervorst

Het voelt vreemd om, voor het tweede jaar op rij, niet aanwezig te kunnen zijn op de Dodenherdenking. Op veel plaatsen in de afdeling wordt jaarlijks op 4 mei om 20.00 uur twee minuten stil gestaan bij de slachtoffers van oorlogsgeweld. En ieder die even twee minuten stil is heeft zo zijn eigen gedachten en die geven we op de Nationale Dodenherdenking de ruimte.

Het is belangrijk om te blijven herdenken. Het is belangrijk om volgende generaties bewust te blijven maken van het verdriet van een samenleving. Lessen uit de geschiedenis blijven van belang om de wereld van nu en straks te begrijpen.

Vrijheid is geen vanzelfsprekendheid – laten wij vanavond stil staan bij een ieder die gestreden heeft voor onze vrijheid en bij een ieder die de strijd voor onze vrijheid heeft moeten betalen met het leven.