SP-stemmers: bedankt!

19 maart 2021

SP-stemmers: bedankt!

Foto: SP

Het waren voor de SP geen fantastische verkiezingen. Onze partij komt met 9 zetels in de nieuwe Tweede Kamer, een verlies van vijf. Natuurlijk is dat behoorlijk teleurstellend.

De afgelopen weken hebben we met een flinke ploeg SP-ers hard gewerkt om zoveel mogelijk huisadressen één of twee keer te voorzien van campagnemateriaal. We probeerden daarmee ‘ons verhaal’ te verspreiden in ons afdelingsgebied. Waar we mensen spraken voerden we enthousiaste gesprekken over de situatie in ons land, een situatie die velen met ons graag willen veranderen.

Maar wat misten we ‘de straat’ – één van onze sterke campagnemiddelen is keer op keer bij winkelcentra, op markten en andere plekken staan waar veel mensen komen, om met deze mensen het gesprek aan te gaan. Door de coronabeperkingen was dit nu vrijwel onmogelijk.

Ook in onze afdeling leverde de SP stemmen in. Toch stemden er 7931 mensen in West-Friesland wel op ons. Deze mensen willen we heel hartelijk danken voor hun steun. Ook al die mensen die op de één of andere manier hebben geholpen tijdens de campagne zijn we dankbaar voor hun inzet.

We slikken deze verkiezingsuitslag even weg, maar beloven dat we dubbel zo sterk onze taak weer zullen oppakken.