Eerste campagne-estafette-zaterdag

28 februari 2021

Eerste campagne-estafette-zaterdag

Foto: Wim Hoogervorst

Zaterdag 27 februari jl. vond de eerste estafette plaats in het kader van de campagne voor de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Die vinden plaats op 17 maart a.s. – enkele stembureaus zijn al open op 15 en 16 maart.

Een flinke ploeg vertrok vroeg in de ochtend vanaf het Koperwiekplein in Enkhuizen. Zo’n duizend brievenbussen zijn door onze mensen voorzien van campagnemateriaal. Hoewel de SP het liefst bij het winkelcentrum of op de markt met passanten in gesprek gaat tijdens het uitdelen van flyers, kiezen we er dit jaar voor om – in verband met de coronabeperkingen – veel en nog meer brievenbussen te vullen.

Na de tocht in Enkhuizen trok de campagneploeg verder naar Medemblik. Daar haakten SP-ers aan, en haakten anderen af. In Medemblik werd de omgeving van obs De Meridiaan en basisschool Het Koggeschip voorzien van krantjes.

Vervolgens lieten we West-Friesland achter ons en maakten we onze opwachting in Wieringerwerf. De dag werd afgesloten in drie buurten in Den Helder. In Den Helder sloten SP-ers uit Alkmaar, Heerhugowaard en Schagen aan. Zij waren die ochtend hun deel van de estafette begonnen.

Op zaterdag 6 maart a.s. volgt een tweede estafette-zaterdag. Dan trekken we vanuit Grootebroek richting Hoogkarspel, Hoorn-Kersenboogerd en Heerhugowaard naar Alkmaar.