SP-West-Friesland wenst u een gezond en sociaal 2021

1 januari 2021

SP-West-Friesland wenst u een gezond en sociaal 2021

Foto: Wim Hoogervorst

Het bestuur van de SP-afdeling West-Friesland wenst u en jou een mooi, gezond en gelukkig 2021 toe. Na het voor velen zo desastreus verlopen afgelopen jaar zijn we wel weer even toe aan wat zonnige momenten.

We hopen dat we nu toch snel de corona, maar ook alle gevolgen daarvan achter ons kunnen laten. 2020 heeft wel aangetoond hoe kwetsbaar ons land is, hoe zeer wij op de rand van de afgrond balanceren doordat tientallen jaren belangrijke onderdelen van onze maatschappij zijn verwaarloosd. En ‘de gewone man/vrouw’ is hier uiteindelijk de dupe van.

Dit jaar hebben we een kans om ons land een andere kant op te duwen. We kunnen de enorme mammoettanker waarop ons land is gebouwd een zetje ‘de andere kant’ op geven. Door straks massaal op de SP te stemmen bij de Kamerverkiezingen kunnen we ons land socialer maken en kunnen we de zaken waar het in het leven echt om draait de aandacht gaan geven die ze verdienen: een hoger minimumloon (en daaraan gekoppeld de uitkeringen), meer betaalbare huurwoningen, meer omzien naar elkaar, meer geld voor de zorg, hulp voor de kleine bedrijven die het nu zo bijzonder zwaar hebben, meer waardering maar vooral ook minder regeldruk voor de zorgmedewerkers, politie en leerkrachten.

Wij gaan ons ervoor inzetten. Doet u, doe jij mee?

De SP : voor een 100% sociaal Nederland.