Raden: neem zelf weer de regie en stel zelf de kaders voor de jeugdzorg

20 oktober 2020

Raden: neem zelf weer de regie en stel zelf de kaders voor de jeugdzorg

In 2018 hebben een aantal raadsleden van progressieve huize uit de regio Noord-Holland Noord de koppen bij elkaar gestoken om weer meer grip te krijgen op de jeugdzorg. De directe aanleiding waren de plannen voor de JeugdzorgPlus. We zijn begonnen met een kleine club bestaande uit raadsleden van lokale progressieve partijen, GroenLinks, PvdA en SP.

De samenwerking bevalt en valt op. Inmiddels sluiten meer en meer progressieve raadsleden zich bij deze club aan.

Saskia Borgers is, net als ikzelf, een van de raadsleden van het eerste uur. Lid van de fractie GL/PvdA in Koggenland. Namens de progressieve raadsleden uit de 18 Noord-Hollandse gemeenten die zich verenigden n.a.v. de aanbesteding die in 2019 is uitgevoerd voor Jeugdzorg Plus komt dit gezamenlijk initiatief.

Saskia heeft daarover een prima stuk geschreven waarin ze goed beschrijft hoe het ook alweer in elkaar zit en dat kunt u hier lezen. En waarvoor namens deze club hartelijk dank.

Margreet Keesman

fractievoorzitter SP