MOTIE Vluchtelingenkinderen in raad Enkhuizen unaniem aangenomen

17 juni 2020

MOTIE Vluchtelingenkinderen in raad Enkhuizen unaniem aangenomen

Deze motie van ons SP raadslid o'Bryan samen met het CDA, Nieuw Enkhuizen en de PvdA om het kabinet op te roepen  weeskinderen uit de Griekse vluchtelingenkampen op te nemen in Nederland en zich als gemeente Enkhuizen aan te sluiten bij de Coalition of the Willing is 17 juni unaniem door de raad aangenomen.

Ad Verhage, een inwoner van Enkhuizen, kon de ellende van de weeskinderen in de Griekse vluchtelingenkampen niet langer aanzien en startte het initiatief om burgers en organisaties te mobiliseren de politiek van Enkhuizen op te roepen om het Kabinet op te roepen om in Nederland 500 alleenstaande en in onmenselijke en onveilige omstandigheden verkerende kinderen op de Griekse eilanden op te vangen.

Verschillende groeperingen/organisaties hebben zich aangesloten.
Zoals de Raad van Kerken Enkhuizen, De Alaaddin Moskee, het 4 en 5 mei anti-discriminatie comité Enkhuizen, Vluchtelingenwerkers Enkhuizen, Stichting De Vlieger en de serviceclub Kiwanis.