Westfries G-voetbal wint 100% Sociaal Prijs van de SP

7 januari 2018

Westfries G-voetbal wint 100% Sociaal Prijs van de SP

Foto: Kees van Spronsen

Tijdens het oudejaarscafé van de SP werd ook de 100% Sociaal Prijs uitgereikt door Joop Knukkel, oud-wethouder in Enkhuizen en mede-oprichter van de SP afdeling Westfriesland-Oost. De winnaars waren de vrijwilligers van Stichting Westfries G-Voetbal. Paul Wolfs nam namens de Stichting blij verrast de prijs, die bestaat uit een trofee, een oorkonde en een taartenbon, in ontvangst.

"Onverwacht en dolgelukkig en iedereen bedankt die dit mogelijk heeft gemaakt." Dat was de reactie van Paul.

De SP heeft deze prijs ingesteld om organisaties en vrijwilligers te bedanken die zich 100% inzetten en belangeloos vele uren werk verrichten voor inwoners in Westfriesland-Oost.

Andere genomineerden waren Speeltuin Kindervreugd en kinderkledingruilbeurs Het Pakje. De vrijwilligers van de speeltuin maken het al meer van 70 jaar mogelijk dat kinderen en hun ouders genieten van spel en vertier. En kinderkledingruilbeurs Het Pakje maakt het mogelijk dat ook ouders met een smalle beurs hun kinderen in het 'nieuw' kunnen steken. Bovendien is het in het kader van de duurzaamheid fantastisch dat deze oude kleding weer een nieuwe bestemming krijgt. Zij kregen ook een oorkonde en een taartenbon om hun nominatie met de andere vrijwilligers te vieren.

Alle vrijwilligers hartelijk bedankt voor uw tomeloze en belangloze inzet voor onze medemensen.

Ook in 2008 zullen we de 100% Sociaalprijs weer uitreiken. Heeft u suggesties wie hiervoor in aanmerking komt? Schrijf naar onze organisatiesecretaris (zie adres op de website) of mail naar enkhuizen@sp.nl.

Namens de jury, bestaande uit Joop Knukkel, Kees van Spronsen en ondergetekende.

Margreet Keesman