OP ZOEK NAAR ONDERSTEUNING? Kom naar de WEGWIJSBEURS Nieuwe Doelen 3 maart

30 januari 2018

OP ZOEK NAAR ONDERSTEUNING? Kom naar de WEGWIJSBEURS Nieuwe Doelen 3 maart

De SP afdeling Westfriesland-Oost organiseert op zaterdag 3 maart 2018 van 11.00 tot 15.00 uur de Wegwijsbeurs in de Nieuwe Doelen aan de Spoorstraat 2 in Enkhuizen.

De SP komt op voor de belangen van mensen die het financieel (even) wat minder hebben en wil  bevorderen dat deze groep, ondanks het lage inkomen, deel kan (blijven) nemen aan de samenleving.

Het blijkt dat er veel te weinig gebruik wordt gemaakt van voorzieningen en regelingen zoals, bijzondere bijstand, toeslagen voor huur en zorg, vrijstelling van gemeentelijke belastingen, enz. Vaak weet men de weg  gewoon niet of verdwaald men  in het bos van regels. Er is grote vraag naar deze informatie want de armoede in Nederland blijft stijgen. Om aan deze vraag te voldoen en mensen op weg te helpen  in Enkhuizen en Stede Broec organiseren wij de Wegwijsbeurs.

Het is een aantrekkelijke informatiemarkt met gratis toegang voor het hele gezin. Maar liefst 25 organisaties en bedrijven, die van belang kunnen zijn voor mensen met een laag inkomen, zijn aanwezig, zoals onder andere Stichting Leergeld, Maatschappelijk Werk, de Voedselbank, Kledingbank, Stichting Schuldhulpmaatje. Ook is er een bewindvoerder aanwezig en kunt u terecht op de beurs voor juridisch advies.Verder zijn er diverse leuke activiteiten voor de jeugd en is er een Repair Cafe waarbij u uw meegebrachte  kapotte spullen kunt laten repareren.

Laat u wegwijs maken bij welke organisaties u terecht kunt voor extra ondersteuning en kom op zaterdag 3 maart 2018 naar de Wegwijsbeurs!

Beste medewerker,

Graag willen wij als zorgorganisatie ons aanmelden voor de wegwijsbeurs op 3 maart in de doelen.

Zorgdragers bied ambulante ondersteuning aan mensen met een beperking vanuit de WMO.
Daarnaast bieden wij gratis onafhankelijk advies aan burgers van de West-Friese gemeenten. Hoofdzakelijk gaat het om maatschappelijke vraagstukken en of individuele problematiek/ hulpvraag.

Met vriendelijke groet,

Mark Schwalbach