SP-Enkhuizen kiest lijsttrekker èn lijstduwer

20 oktober 2017

SP-Enkhuizen kiest lijsttrekker èn lijstduwer

Foto: Wim Hoogervorst

“Natuurlijk doet de SP in Enkhuizen mee aan de raadsverkiezingen in 2018!”. Dat is het antwoord van afdelingsvoorzitter Wim Hoogervorst op de vraag of de Enkhuizer ook straks weer kunnen stemmen op zijn partij. “Onze afdeling is sterk en actief. De organisatie staat stevig in zijn schoenen en we zijn met een flinke ploeg leden die zich in (willen) zetten voor een sociaal Enkhuizen”.

De SP koos donderdagavond haar lijsttrekker, maar ook een opmerkelijke lijstduwer. Fractievoorzitter Margreet Keesman gaat voor de tweede keer de SP-kar trekken. Vier jaar geleden formeerde zij samen met Mieke Delleman de SP-CDA-CU/SGP-NE –coalitie. Nu heeft zij er vertrouwen in dat de Enkhuizers de inzet van de SP in de afgelopen jaren wederom zal waarderen en zullen kiezen voor een nieuw stadsbestuur met ‘een flinke dosis SP’.

Opmerkelijk is de lijstduwer op de nieuwe SP-kandidatenlijst. Joop Knukkel, jarenlang CPN-raadslid in Enkhuizen, en vanaf 1990 geruime tijd wethouder voor de plaatselijke lijst Verenigd Links, heeft zich bereid gevonden om de lijst van zeventien kandidaten te duwen. Joop stond samen met Kees van Spronsen aan de wieg van de SP in Enkhuizen en woont sinds enkele jaren weer in Enkhuizen, na een intermezzo in Gelderland. Joop heeft er zin in om actief mee te doen in de verkiezingscampagne.

Na Margreet Keesman staan de huidige raadsleden Wim Stolk en Inge Stemmler respectievelijk op de plekken twee en vier – Gelske Nauta is nieuw op drie.

De raadsverkiezingen in Enkhuizen zijn op woensdag 21 maart 2018.

Reacties

Leuk dat Joop de man van het eerste uur weer terug is op het SP honk heel veel succes in maart 2018 groet Bas

Gefeliciteerd SP Enkhuizen. Wederom de sociaalste en de grootste!

Hallo Aart. Dank voor de felicitaties. We zullen ons ook de komende 4 jaar volop inzetten. Er is nog veel werk te doen!