Fokko Snoek stopt als raadslid SP

15 januari 2017

Fokko Snoek stopt als raadslid SP

Fokko Snoek legt na de raadsvergadering van februari zijn functie als raadslid van de SP neer. Hij verhuist half februari naar Friesland en omdat raadsleden inwoner moeten zijn van de gemeente, komt daarmee automatisch een einde aan zijn raadslidmaatschap.

Fokko is sinds maart 2014 raadslid. Daarvoor was hij als commissielid voor de SP actief.

Zijn kennis, kunde en analytisch vermogen zullen door de fractie van de SP gemist worden. Het bestuur van de SP Westfriesland Oost bedankt Fokko voor zijn inzet als gemeenteraadslid.

Hij zal worden opgevolgd door nummer 5 van de kieslijst van de SP Wim Hoogervorst. Wim heeft al eerder de ziektevervanging van raadslid Stolk ingevuld en is al commissielid.

Hij is daarnaast voorzitter van het bestuur van de afdeling SP Westfriesland Oost en lid van de Provinciale Statenfractie van de SP in Noord Holland.
In het dagelijks leven is hij werkzaam in het basisonderwijs in Enkhuizen en getrouwd met fractievoorzitter Margreet Keesman.

‘Elke politieke partij worstelt met de opvolging als een raadslid vertrekt. De spoeling is dun en ik wil hierbij dan ook een oproep doen aan burgers van Enkhuizen om eens te kijken of de politiek iets voor hen is. Het is leerzaam, interessant en je kunt het verschil maken. Kom eens praten met fracties uit de gemeenteraad. Er komt binnenkort een bijeenkomst vanuit de gemeente Enkhuizen om geïnteresseerden kennis te laten maken met de plaatselijke politiek, maar ook SPSWF (Sociaal Progressieve Samenwerking West-Friesland) start binnenkort met een aantal cursusavonden om burgers te interesseren voor de plaatselijke (progressieve) politiek’, aldus Margreet Keesman.

Voor nadere informatie over deze cursus of voor opgave voor deelname kunt u mailen naar hoogervorst.wim@gmail.com.