Regioconferentie Noord-Holland in Hoorn

27 april 2016

Regioconferentie Noord-Holland in Hoorn

Afgelopen zaterdag 23 april nam een delegatie van onze afdeling deel aan de SP-regioconferentie Noord-Holland. Deze keer trokken we naar de Parkschouwburg in Hoorn.

Foto: Wim Hoogervorst
Marcel Olierook (Drechterland), Inge Stemmler, Christian Iles (Enkhuizen), Pien van der Kleij en Lies van der Zee (Stede Broec) trokken samen met afdelingsvoorzitter Wim Hoogervorst naar Hoorn. Allereerst werd er teruggeblikt op de Provinciedag in Enkhuizen, op 9 april jl. Er was veel lof voor deze dag, en in het bijzonder voor het buurten-in-de-buurt, waar ruim 90 SP'ers de Bloemenbuurt in Enkhuizen introkken.

Ook was er aandacht voor de vraag 'hoe het nou verder moet' na het Oekraïne-referendum, waar Nederland zo duidelijk "NEE" zei.

Het middagprogramma stond in het teken van de nieuwe zorgcampagne van de SP. De Tweede Kamerfractie is bezig met het voorbereiden van een voorstel tot invoering van een Nationaal Zorgfonds, zonder eigen risico. Renske Leijten, Tweede Kamerlid, lichtte de plannen uitgebreid toe. Binnenkort is op de landelijke SP-website alle informatie over het Zorgfonds te vinden.

Alle afdeling gaan dit jaar met deze uitgebreide campagne aan de slag.
Onze afdeling heeft al een voorschot genomen: op 9 april spraken we al veel mensen over het plan, en ook op de informatieavond op 21 april is in De Bonte Veer uitgebreid over het Nationaal Zorgfonds gesproken.