In memoriam: Albert Walst (1952-2016)

29 april 2016

In memoriam: Albert Walst (1952-2016)

Op maandag 25 april is ons actieve lid Albert Walst overleden.

Albert was niet alleen een grandioze en lieve meester op de basisschool waar hij werkte, ’t Skitteljacht in Westwoud. Zijn liefde voor zijn vak als onderwijzer, en de grote zorgen die hij had over de ontwikkelingen in het onderwijs, bracht hij ook in bij de kerngroep Onderwijs & Peuterwerk van onze SP-afdeling.

Albert deed voor onze afdeling ook regelmatig hand- en spandiensten; zo bracht hij Tribunes, flyers en krantjes rond in Drechterland (en in het bijzonder in Schellinkhout) en deed hij mee met flyer-momenten in de kernen van Drechterland.

Albert deelde halverwege vorig jaar aan ons mee dat hij ernstig ziek was, maar dat hij alles-op-alles ging zetten om er weer bovenop te komen. Dat leek te gaan lukken, maar begin dit jaar sloeg de ziekte opnieuw toe. Albert kwam er niet meer bovenop.

We zullen hem, zijn bijdragen aan onze afdeling en zijn warme persoonlijkheid missen. Zijn vrouw Marjon en zijn dochters Jantine en Simone Fenna wensen wij veel sterkte toe in de komende tijd.

Namens het bestuur van SP-Westfriesland-Oost,

Wim Hoogervorst, voorzitter