Afscheid van Christian Bokhove, onze bevlogen fractievoorzitter

9 juli 2012

Afscheid van Christian Bokhove, onze bevlogen fractievoorzitter

Christian Bokhove krijgt uit handen van burgemeester Jan Baas zijn afscheidscadeau. De lege stoel naast mede SP-ers Mieke Delleman en Peter Degens wordt na het zomerreces bezet door Wim Stolk die Christians functie van fractievoorzitter zal overnemen.

Nadat hij de avond ervoor in de gemeenteraad van Enkhuizen ook al in het zonnetje werd gezet, namen we afgelopen woensdagavond in de Baanbreker afscheid van Christian Bokhove en zijn vrouw Miriam. Zij vertrekken met hun kinderen naar Engeland waar Christian een baan heeft aangenomen bij de Universiteit van Southampton.

Van 7 tot half 9 was er gelegenheid voor de bevolking van Enkhuizen om hem de hand te schudden en dat hebben velen gedaan. Mensen uit de politiek, maar vooral ook inwoners van Enkhuizen waarvoor Christian zich als fractievoorzitter van de SP in Enkhuizen, op welke manier dan ook, heeft ingezet. Niet altijd een oplossing maar wel altijd een luisterend oor. Zo was goed te zien hoe Christian politiek heeft bedreven: dicht bij de kiezer. Niet alleen in verkiezingstijd maar het hele jaar rond. De fractie van Enkhuizen gaat haar uiterste best doen om dit op dezelfde voet voort te zetten, ieder op zijn/haar eigen wijze.

Hierna volgde een heerlijk afscheidsmaal. Voorzitter en opvolger in de Raad, Wim Stolk, sprak hem toe. Christian werd door Paulien Winnubst nog toegezongen en zo eindigt het bevlogen tijdperk van Christian in de plaatselijke politiek van Enkhuizen.
We wensen hem, samen met zijn vrouw en kinderen een fantastische toekomst in Zuid-Engeland.