Ronald van Raak bezoekt SP-bijeenkomst

14 februari 2011

Ronald van Raak bezoekt SP-bijeenkomst

Vrijdag 4 februari jl. kwamen SP-leden en andere belangstellenden bij elkaar in de Nieuwe Doelen in Enkhuizen voor een discussie-avond onder leiding van Wim Stolk. Speciale gast deze avond was Ronald van Raak, Tweede Kamerlid namens de SP.

De opkomst deze avond was, ondanks afmeldingen wegens ziekte, heel behoorlijk.
Er ontwikkelde zich een interessante en geanimeerde discussie over de ontwikkelingen in de politiek en de daaruit voortvloeiende gevolgen voor onze samenleving. Ronald sprak over de zaken waar hij zich in Den Haag vooral mee bezig houdt – politie, binnenlands bestuur, veiligheid – maar nam ook stelling tegen de koers van de CDA/VVD-regering, coalitiepartijen en haar gedoogpartner, de PVV. Zo deed hij helder uit de doeken hoe de PVV in de afgelopen maanden al diverse verkiezings-standpunten en –beloften overboord heeft gezet: de AOW-leeftijd, de investeringen in de zorg voor onze ouderen en de toename van het aantal agenten.
We gingen met elkaar diep in op het thema ‘veiligheid’ en hoe dit voor de maatschappij essentiële thema mede door de PVV afgegleden is tot een discussie over onze allochtone medelanders. Een goedkoop praatje van de PVV, waar helaas een flink deel van onze kiezersbevolking in mee gaat. Het is een uitdaging voor ons als SP om duidelijk te maken dat het veiligheidsthema een andere voedingsbodem moet krijgen. Meer zorg voor elkaar, voor onze medemensen en zeker voor de mensen die het al moeilijker hebben in onze maatschappij.
Een inspirerende avond werd het, met dank aan Ronald van Raak maar ook aan alle aanwezigen.