Jan Marijnissen stopt als fractievoorzitter

17 juni 2008

Jan Marijnissen stopt als fractievoorzitter

Vanmorgen dinsdag 17 juni heeft Jan Marijnissen de SP-Tweede Kamerfractie meegedeeld te stoppen als fractievoorzitter, een besluit dat hij vervolgens toegelicht heeft op een persconferentie in Nieuwspoort. “Ik heb het veertien jaar met liefde en plezier gedaan, maar de tijd is gekomen om plaats te maken voor een opvolger. Dit is daarvoor een uitstekend moment”, aldus Marijnissen. De regelmatig terugkerende problemen met zijn rug hebben meegespeeld bij het nemen van zijn beslissing.

Vooralsnog blijft Marijnissen Kamerlid en wil hij zijn ervaring als het op twee na langst zittende Kamerlid graag inzetten ter ondersteuning van de vele, nieuwe Kamerleden van de SP. Wat hij verder gaat doen is mede afhankelijk van de wensen van de fractie en zijn opvolger in het bijzonder. Hij is blij meer tijd te krijgen voor onderzoek, studie en analyse van grote vraagstukken als de globalisering, de vergrijzing en de toekomst van de publieke sector.

Aanstaande vrijdag kiest de fractie uit haar midden een nieuwe fractievoorzitter.

Voor meer informatie (in woord en beeld) zie:
www.sp.nl/nieuwsberichten/5720/