EERSTE SUCCES IN STRIJD VOOR JAMILA

5 juli 2007

EERSTE SUCCES IN STRIJD VOOR JAMILA

Nadat collega's, goede vrienden, willekeurige mensen die zich hierover druk hebben gemaakt, de burgemeester van Stedebroec en de SP zich massaal hadden laten horen en actie hebben ondernomen inzake de dreigende uitzetting van Jamila (zie elders op deze site), is een belangrijke overwinning behaald. Jamila is sinds vandaag weer gerechtigd om te werken. Iedereen die zich met deze kwestie heeft bemoeid, hartelijk dank! Dit is alvast een stap in de goede richting.
Vrijdag zal het NHD een artikel wijden aan deze zaak. Hier alvast een voorproefje.....

Er is echt een last van haar schouders gevallen. Met een stralende lach zit Jamila Mohamed Nur (22) weer achter de kassa bij de Gamma in Grootebroek. Achter haar een flyer met de tekst 'Jamila moet blijven'. Die blijft nog even hangen. Tot de dreiging van uitzetting definitief is geweken.

Maandag kwam voor Jamila het goede nieuws. Ze mag van het IND de procedures rond haar verblijfsstatus gewoon in Nederland afwachten De Somalische heeft van het IND toestemming om te werken. Ook is er geen sprake van acute uitzettingsdreiging. Jamila mag de procedures rond haar verblijfstatus in Nederland afwachten.

Bijna vier weken heeft de jonge moeder noodgedwongen thuisgezeten. Dit gebeurde nadat ze een dreigende brief van het IND had gekregen, dat ze per eind juni het land moest verlaten. Ze was vanaf dat moment officieel stateloos.

Het complete verhaal staat in Dagblad voor West-Friesland en Enkhuizer Courant van vrijdag 6 juli.