SP-profielschets burgemeester door meerderheid afgewezen

7 september 2006

SP-profielschets burgemeester door meerderheid afgewezen

op 6 september vond er een fractievoorzittersoverleg plaats, waar onder andere de profielschets voor de burgemeestersfunctie werd behandeld.

Tijdens een eerder gevoerd overleg, zou men als basis de versie van 2003 aanhouden en konden er op/aanmerkingen worden ingeleverd. De SPfractie is daarin een (ambitieuze) stap verder gegaan door een totaal nieuwe profielschets in te dienen, aangezien wij van mening zijn dat de 2033-versie, te mager, te onvolledig en niet specifiek genoeg is.
De meerderheid was van mening dat de SP-versie veel te uitgebreid, gedetailleerd en niet haalbaar is, "we zoeken immers geen burgemeester van New York" en de SP wil een ideale kandidaat en die vind je zo niet", waren de argumenten. Wij vinden dat je zo dicht mogelijk bij de "ideale kandidaat" moet zien te komen en dat onze versie een kapstok is om goede gesprekken te kunnen voeren met aangedragen kandidaatburgemeesters.het mocht niet zo zijn. Het enige dat over wordt genomen zijn de BASISCONDITIES.
De prioriteit die de SP verder stelde is dat kwaliteit boven politieke kleur moet gaan, dit werd ook afgewezen.

Op het weblog zullen wij beide versies plaatsen, zodat u kunt vergelijken en ook commentaar kunt leveren.