Waterduivels

25 juli 2006

Waterduivels

Morgen (26 juli) komt er een publicatie in het NHD over de "terreur" op de binnenwateren van Enkhuizen.

Het is al jaren een probleem, maar het schijnt nu toch echt uit de hand te lopen: de "terreur" die bepaalde lieden
uitoefenen op de binnenwateren van Enkhuizen. De bootverhuurder van de Waterspiegel heeft uit nood nu de publiciteit gezocht omdat hij bij de politie als ook bij de gemeente niet serieus wordt genomen. Wat is het geval?
Waterpiraten schijnen er lol in te hebben te proberen mensen die met hun kinderen lekker met een kano in de weer zijn, om te laten slaan, of weg te duwen. Aanvaringen met polderschuiten zijn inmiddels ook al voorgekomen. Hoe vaak er ook gemeld wordt, er komt maar geen actie.

Dit staat in schril contrast met de hoge prioriteit die dit college heeft gegeven aan orde, veiligheid en handhaving.
Het is nu zover gekomen dat de kanoverhuurder nee verkoopt in de weekenden, omdat hij het te gevaarlijk vindt.
Het kan toch niet zo zijn dat ondernemers inkomsten mislopen omdat de gemeente zijn prioriteiten elders heeft liggen en zijn burger blijkbaar niet serieus wil nemen.Onze burry Baas is momenteel op vakantie, hier ligt dus een schone taak voor de loco-burgemeester Jan Franx om zijn speerpunt "handhaving" handen en voeten te geven.

Opvallend gegeven: eerder deze week was er in het NHD te lezen dat de boys in blue tegenwoordig op jetski's het Enkhuizer Zand controleren, resultaat ca. 100 bekeuringen. Proficiat, maar kom ook eens in de binnenwateren (en dan niet op maandagmorgen 10.00)