FRACTIE - Interpellatie Breedband 4 juli 2006

2 juli 2006

FRACTIE - Interpellatie Breedband 4 juli 2006

Breedband aktie van vorig jaar
De SP stelt middels een interpellatie vragen over de kwestie Breedband. Klik op "lees verder" om de tekst van de interpellatie te lezen.

Interpellatie Breedband 4 juli 2006

Aanleiding:

In de commissievergadering van 27 februari 2006 heeft de meerderheid van de partijen uitgesproken dat de voorgenomen integratie van Breedband en Woondiensten Enkhuizen geen doorgang moet vinden. Het college heeft drie maanden nodig gehad om te bedenken dat zij het bezwaar van Breedband naast zich neerlegt en de integratie toch gaat forceren, zij het in een wat ruimer tijdpad.

Deze interpellatie wil het feit dat het college de mening van de commissie naast zich neerlegt ter discussie stellen.

Vragen:

• Heeft de wethouder zwart-op-wit toestemming van ministerie van VROM voor de gekozen constructie?
  • Indien dit niet het geval is: waarom probeert het college via deze sterfhuisconstructie (woorden van de directeur Woondiensten Enkhuizen) toch haar zin door te drammen?
  • Waarom legt de wethouder de in de commissievergadering van 27 februari 2006 uitgesproken wens –het sterkst van de eigen partij- om de beoogde integratie níet door te laten gaan, naast zich neer?
  • Is de wethouder met ons van mening dat het welzijnswerk op het moment door Breedband goed wordt ingevuld?
  • Indien dit het geval is: waarom wordt het welzijnswerk dan op deze wijze verstoord?
  • Indien dit volgens het college niet het geval is: op welke wijze heeft Breedband haar taken níet goed gedaan en hoe heeft het college Breedband de mogelijkheid gegeven om dit te verbeteren?
  • Is de wethouder er van op de hoogte dat het níet is toegestaan om subsidiestromen die behoren aan welzijnsorganisaties over te hevelen naar wooncorporaties, ook niet onder het mom van nieuwe stichting? (zie de decemberbrief van minister Dekker, http://www.vrom.nl/pagina.html?id=22119 )
  • Kan het college aangeven in welke wetgeving staat dat de voorgestelde constructie toegestaan is?
  • Waarom wacht het college niet met verdere stappen richting integratie totdat er toestemming is voor een pilotproject?
  • Is het college op de hoogte van het feit dat zeker drie wijkraden op sterven na dood zijn door het ontbreken van een opbouwwerker? Is het college met ons van mening dat dit direct veroorzaakt wordt door het feit dat Breedband al vele maanden "geen financiële verplichtingen mag aangaan"?

Was ondertekend, fractie SP.