Disussieavond 16 juni met Jan de Wit in Hoorn over compensatie

12 juni 2006

Disussieavond 16 juni met Jan de Wit in Hoorn over compensatie

11-06-2006 Op vrijdag 16 juni komt Jan de Wit, sinds 1998 lid van de Tweede Kamer, naar Hoorn om te vertellen uit zijn rijke ervaring als Kamerlid en om ons enthousiast te maken voor zijn actie geen zuur maar zoet .... compenseren moet.
Bij het aantreden van het kabinet Balkenende II werd de inwoners van Nederland met de gevleugelde uitdrukking eerst het zuur dan het zoet voorgehouden dat het uiteindelijk allemaal wel goed zou komen met al de bezuinigingen die zo noodzakelijk waren. Het was mooi taalgebruik voor we gaan er eerst hard inhakken om vervolgens met de verkiezingen in zicht wat uit de hoge hoed te kunnen toveren om de pijn voor even te doen vergeten.

In wijkcentrum t Hop, Gerritsland 67, Hoorn. De avond begint om 20.00 uur en is om 22.00 uur afgelopen.

Nu, in 2006, weten we dat het zure niet wordt verzoet. De verslechtering van de koopkracht van de mensen wordt helemaal niet hersteld en de verslechteringen in de sociale zekerheid worden niet teruggedraaid. Het zuur heeft de mensen verbitterd en het zoet blijkt in de praktijk een zoetje.

De regering heeft verkondigd dat voor vrijwel iedereen de koopkracht in 2006 zal toenemen. Is dat zo? Heb jij daar iets van gemerkt?
De SP heeft in de Kamer om serieuze compensatie gevraagd. Het kabinet mag nu niet wegkomen met slechts een zoethoudertje.
De informatie die met deze actie wordt verzameld zal in de Tweede Kamer gebruikt worden om het kabinet te confronteren met de werkelijkheid van alledag en compensatie te eisen voor mensen die ook in 2006 van het kabinet het zuur krijgen.