Campagne tegen bezuiniging op huurtoeslag

27 juni 2006

Campagne tegen bezuiniging op huurtoeslag

De forse korting op de huurtoeslag zal per 1 juli boven de zeventien euro uitkomen. Voor mensen met een minimuminkomen is dat financieel niet meer op te vangen, zo meent het actiecomit 'Houd Huren Betaalbaar. Vandaar dat huurtoeslagontvangers uit alle provincies op 30 juni die korting voor de periode juli tot en met december 2006 gecompenseerd krijgen met een huurtoeslagbon.

Met 'Goed voorbeeld doet goed volgen' laten de maatschappelijke organisaties minister Dekker zien hoe het moet in de hoop dat dit haar stimuleert de korting op de huurtoeslag ongedaan te maken. 'Wij kunnen toch niet duidelijker zijn', stelt Mria van Veen namens de in het actiecomit samenwerkende organisaties. 'En lukt het niet om Dekker voor Prinsjesdag zover te krijgen, dan houden we het erop dat een nieuw kabinet die slag maakt'.

De campagne richt zich overigens vooral ook op de Tweede Kamer, omdat die het kabinet natuurlijk een belangrijke vingerwijzing kan geven. Huurders uit het hele land zullen de Haagse politici bestoken met kaarten waarop duidelijk 'Stop de korting op de huurtoeslag' staat. Huurtoeslagontvangers vullen die tekst aan met een beschrijving van de gevolgen die de korting voor hen persoonlijk heeft.