GG 18 september 2012

25 september 2012

GG 18 september 2012

Baggeren en saneren binnenstedelijk water
De SP hecht belang aan een veilige en gezonde leefomgeving. Wij hebben begrepen dat de vervuiling bij de vorige baggerronde in 2007 niet aan het licht is gekomen omdat er toen niet diep gebaggerd is. De kosten kunnen gedekt worden uit de reserve kapitaalgoederen en door een bijdrage van de Provincie en het Hoogheemraadschap. De kosten van saneren mogen niet ten laste van de onderhoudsvoorziening worden gebracht en moeten daarom uit de algemene reserve worden gehaald. Veel geld maar wel voor een gezonde leefomgeving.

Beleidsnota speelruimte
Deze nota wordt voor de derde keer geagendeerd en het ziet er naar uit dat deze eindelijk de eindstreep gaat halen. Het werd tijd.

Herinrichting zuidelijk gedeelte van de Molenweg
We vinden ook dit veel geld voor herinrichting. We zijn voorstander om dit soort projecten netjes maar basaal af te leveren. Wanneer het geldschip weer binnenkomt en de financile positie van onze gemeente weer zo gezond is dat er weer meer mogelijk is prima, maar nu niet. Wij maken daarin een andere keuze. Mensen gaan bij de SP altijd voor stenen.