Twee zetels!

7 maart 2006

Twee zetels!

EVEN TERUGBLIKKEN

Het was op een avond in januari 2003 bij de oprichtingsvergadering van de kerngroep SP Enkhuizen en omstreken. Ik zat naast Joop Knukkel. Op zijn verzoek was de vergadering georganiseerd. Hij wilde een sterke linkse partij. Hij stootte me aan en zei: 'wij moeten die kar gaan trekken'! Enigszins schoorvoetend stemde ik toe. Het was een grote verantwoordelijkheid.

Een half jaar later kregen we van de SP-partijraad de officile afdelingsstatus, nadat we eerst onder de supervisie van de afdeling Alkmaar hadden geopereerd.

We hebben veel actiegevoerd:o.a. tegen de sluiting van de stations; de Aldi-actie; verbetering van het busvervoer en recentelijk tegen de overname van Breedband door Woondiensten.

Onze inzet is beloond door de Enkhuizer kiezers: twee raadszetels! Bedankt! We gaanons de komende vier jaar sterk maken voor een Enkhuizen waarinmenselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit voorop staan.

Ik wil bij deze de mensen van het eerste uur bedanken: Joop, Debbie, Wolter, Saskia, Fred, Anja en Jochem. Zij hebben ondertussen plaatsgemaakt voor het huidige bestuur, dat ervoor gezorgd heeft dat we zijn uitgegroeid tot een nog sterkere afdeling.

Deze verkiezingscampagne was de zwaarste tot nu toe. Het heeft veel gevraagd van ons allemaal. Iedereen die heeft meegedacht, de folderaars en plakkers, allemaal hartelijk bedankt!

Ik wens Stella en Christian veel succes toe de komende vier jaar. Wij zullen ze met z'n allen ondersteunen en waar nodig in actie komen.

Verder gaan we ons inzetten voor de andere gemeentes in onze afdeling. Wie weet zit de SP over vier jaar ook daar in de raad.